{{ctrl.notification}}
همه چیز در مورد سفر هوایی

مسافرت هوایی مانند هر سفر دیگه ای از شرایط و قوانینی خاصی برخوردار می باشد. اولین مرحله برای سفر با هواپیما رزرو صندلی و خرید بلیط هواپیما می باشد.  در این مقاله با ما همراه باشید تا نکات ضروری و لازم برای یک  سفر هوایی راحت و بدون دردسر را مطالعه کنید . 

 

1.نکات مربوط به خرید و صدور بلیط هواپیما

داشتن کارت شناسایی اولین و مهمترین نکته جهت صدور بلیط هواپیما، کارت پرواز و همچنین سوار شدن به هواپیما می باشد. با قرار شماره تماس خود در اختیار متصدی باجه فروش از بروز تغییرات و حوادث احتمالی مطلع شوید. در صورت مقفود شدن بلیط، باید در نخستین زمان به اولین دفاتر هواپیمایی مراجعه و مفقود شدن بلیط را اعلام نموده و در صورت تمایل مجدداً طبق مقررات بلیط تهیه نمایید.

2.نکات مربوط به اطلاعات و ساعت پرواز مندرج در بلیط و سوار شدن به هواپیما

ساعت پروازی که در بلیط تعیین شده است را بخاطر بسپارید و زمانی را برای مسیر فرودگاه و حوادث پیش بینی نشده در نظر بگیرید تا از پرواز جا نمانید.هیچ پروازی به دلیل خدم حضور مسافران به تاخیر نمی افتد. اگر نتوانید در ساعت تعیین شده  در فرودگاه حاضر شوید، طبق قوانین جای شما به مسافر دیگری واگذار شده و بلیط شما مشمول مقررات مربوط به تاخیر مسافران می گردد. 
از سالم بودن و عدم مخدوش شدن کلیه مندرجات بلیط اعم از نام، تاریخ، ساعت حرکت، مبدا و مقصد اطمینان حاصل نمایید. جهت سوار شدن به هواپیما، باید کارت شناسایی معتبری داشته باشید که اطلاعات آن، با اطلاعات مندرج در بلیط یکسان باشد.

3.اشیائی که می توانید با خود درون هواپیما حمل کنید. 

صندلی چرخدار بیمار، گهواره کوچک دستی و غذای کودک، یک دوربین شکاری و یک دوربین عکاسی، مقدار مناسبی مجله و یا کتاب، یک عدد کیف دستی زنانه، یک چتر و یا عصا، یک پالتو، شال و یا پتو.
هیچوقت مسئولیت بسته و ساک مسافر دیگری را به عنوان با خود قبول ننمایید زیرا در این صورت مسئولیت محتوی بسته پس از تحویل با شخصی است  که اظهار نموده بار همراه است. 
 

4.نکات ایمنی در طول پرواز

تنها در صورت درخواست های بسیار ضروری از مهماندار کمک بخواهید و درطول مدت پرواز به نکات ایمنی و تذکراتی که توسط مهمانداران مطرح میگردد دقت نمایید. 

5.حقوق مسافران در پروازهای خارجی

حقوق مسافر در حقیقت مجموعه ای از سیاست ها، دستورالعمل ها، استانداردها، ضوابط و مقرراتی است که الگوی رفتاری یک شرکت هوایی و دست اندرکاران پروازی است و هدف آن  تضمین حقوق مادی و معنوی و رعایت منزلت مسافران در سفرهای هوایی می باشد. لازم به ذکر است که رعایت این موارد بر اساس ماده 5 قانون هواپیمایی کشوری و ماده 19 کنوانسیون ورشو برای شرکت های هوایی الزامی است.
نکته دیگری که لازم است بدانید این است که حدود این قوانین شامل پروازهای داخلی کلیه شرکت ها و آژانس های هواپیمایی و نیز فرودگاه ها می شود. دفتر نظارت بر فرودگاه ها، شرکت ها و مؤسسات هوانوردی هم مسئولیت حسن اجرای قوانین را بر عهده دارد.


6.فقدان یا آسیب دیدگی جامه دان

شرکت هوایی در صورت گم شدن یا آسیب دیدن جامه دادن و بار همراه بر اساس دستورالعمل پیگیری، جستجو و جبران خسارت موظف به تأمین رضایت مسافر می باشد. مسافر در صورت هر گونه آسیب به چمدان خود لازم است بلافاصله قبل از ترک فرودگاه گزارش و لیست محتویات را به ایرلاین خود ارائه می دهد. در صورت تأخیر در تحویل بار هم مسافر می تواند ظرف مدت 21 روز مراتب را به صورت کتبی به شرکت اعلام کند.

 

date_range چهارشنبه 13 شهریور 1398 remove_red_eye 1242 بازدید favorite_border 0 chat 0
ثبت نظر
chat 0